Artikel

Inkluderende læringsmiljø i FGU gennem motivation og mestring

I videoen beskriver lektor Mette Pless betydningen af at arbejde med motivation og mestring for unge i udsatte positioner i FGU.

© Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Børn og unge er altid motiverede for noget. Ved at være nysgerrig på elevernes perspektiver og egen undervisning kan FGU-lærere skabe rammer, der inviterer de unge ind i undervisningen og støtter dem i at tro på egne evner.



Lektor Mette Pless (Center for Ungdomsforskning) opfordrer i videoen her undervisere til at interessere sig for, hvad der motiverer de unge for at deltage eller ikke deltage.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.