Redskab

Ledelsesværktøjer

På denne side kan du finde eksempler på konkrete styringsværktøjer, procedurer m.m., der kan støtte ledelsen i planlægningen af denne fase.

Formålet er at hjælpe eleven med de udfordringer, han/hun møder i denne fase.

Værktøj 1:

Vejledning til personlige uddannelsesplaner

 

I denne vejledning (PDF) kan du finde en guide til, hvordan I udarbejder en personlig uddannelsesplan.

Personlige uddannelsesplaner bør indeholde følgende elementer for at sikre, at eleverne får den bedst mulige start på deres GF2 og kan være et styringsværktøj under elevens uddannelse:

  1. Mål og forventninger.
  2. Tidsplan og aktiviteter.
  3. Faglige kompetencer.
  4. Støtte og ressourcer.
  5. Evaluering og opfølgning.

Værktøj 2:

Tjekliste for procedure til søgning af SPS-midler

 

Stadig flere elever på erhvervsuddannelserne har gavn af SPS.

Med denne tjekliste (PDF) kan I selv udarbejde jeres procedurer for SPS-arbejdet.

Værktøj 3: 

SPS-afklaring til blinde og svagtseende

 

På denne side på spsu.dk kan I finde en beskrivelse af proceduren for, hvordan blinde og svagsynede elever kan få bevilget hjælp til afklaring af behovet for hjælpemidler og anden støtte hos Instituttet for Blinde og Svagsynede (IBOS).

Værktøj 4:

Liste over godkendte lærepladser 

 

På lærepladsen.dk kan du finde en oversigt over alle godkendte lærepladser (godkendt af de faglige udvalg).

denne side på uvm.dk kan du læse om oplæring generelt.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.