Kompetenceudvikling
Præsentation af arbejdsgruppen for udvikling af faget
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) nedsatte i efteråret 2018 en arbejdsgruppe til udvikling af det faglige indhold i det nye grundfag erhvervsinformatik.
For at sikre fagets relevans er udvalgte brancheorganisationer inddraget i arbejdet. Se oversigt over medlemmerne af arbejdsgruppen her.
Arbejdsgruppens deltagere er fra professionshøjskoler samt erhvervsskoler. Deltagerne fra erhvervsskolerne er udpeget primært af de nationale videnscentre på erhvervsuddannelserne.
I beskrivelsen af fagbilaget har arbejdsgruppen haft sparring med udvalgte brancheorganisationer, professor Ole Sejer Iversen, Aarhus Universitet og Kathrine Madsen, fagkonsulent i informatik på gymnasieområdet.
Arbejdsgruppens deltagere
Bjarne Andersen - fagkonsulent |
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet |
Jeppe Egendal – læringskonsulent og lektor |
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet og VIA University College |
Katrine Strange - specialkonsulent |
Styrelsen for IT og Læring |
Eva Petropouleas – pædagogisk konsulent
|
Professionshøjskolen Absalon
|
Ole Raal - faglærer |
Videnscenter for Automation og robotteknologi – Tech College |
Claus Sigurd Lykke - projektudvikler René Djurhus Pedersen - faglærer
|
Videnscenter for Håndværk - Bæredygtighed, Klimarenovering & Byggeri - Learnmark Horsens |
Kenneth Brandborg - Lærings- og digitaliseringskonsulent |
Videnscenter for Velfærdsteknologi – Sosu Nord |
Flemming Bornemann – Uddannelseschef |
Videnscenter for Databaseret service og Forretningsudvikling - IBC |
Lars Kristian Clausen - faglærer |
Roskilde Tekniske Skole |
Peter Bruus - udviklingskonsulent |
ZBC |
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.