Artikel
Trends - Ressourcer
Disruption, AR og VR er nogle af de nye begreber og teknologier, vi hele tiden møder. Men hvad er det egentlig, og hvad betyder de for virksomhederne?
De Merkantile Videncentre har udarbejdet materialer, der kan anvendes i undervisningen, og hjælpe eleverne til at forstå begreberne og den nye teknologi, og ikke mindst hvordan virksomhederne kan anvende teknologien i kampen om kunderne.
De forskellige materialer kan bruges som variation i undervisningen. Ekspertvideoerne bidrager med viden og forståelse af begreberne og giver samtidig eleverne forståelsen af den virkelighed, de møder i deres kommende praktik i en virksomhed. Materialet giver også eleverne mulighed for at arbejde med og indtænke de nye teknologier i undervisningen i faget.
Webinar
Databaseret markedsføring | Jeppe Godske fra Raptor fortæller om, hvordan man med dataopsamling kan personalisere indholdet på sin webshop eller i sit nyhedsbrev, så den enkelte forbruger får tilpasset indholdet efter lige præcis sine præferencer. |
Ekspertvideo
Hvad er kameraanalyse? | Peter Lemcke, seniorforsker hos Teknologisk Institut, fortæller om, hvordan man i MENY har eksperimenteret med kameraer, der kan følge kundernes bevægelser igennem butikken. |
Præsentation af Wayfinding i Meny | Mikkel Leth Olsen fra Force Technology fortæller om, hvordan man gennemførte et eksperiment med wayfinding i MENY. |
Eksempel på disruption | Hans Eibe Sørensen, PhD og iværksætter, forklarer, hvilken betydning han mener, data og ny teknologi har for disruption i fremtiden. |
Data og disruption i fremtiden | Hans Eibe Sørensen, PhD og iværksætter, forklarer, hvilken betydning han mener, data og ny teknologi har for disruption i fremtiden. |
AR og VR i detailbranchen | Sune Wolff fra Unity Studios giver sit bud på, hvordan AR og VR kan medvirke til at styrke detailhandlen i kampen mod nethandel og Amazons personaleløse butikker. |
AR og VR i detailhandel | Sune Wolff fra Unity Studios giver sit bud på, hvordan detail handelen kan anvende AR/VR. |
AR og VR i detailhandel | Daniel Maass, specialist, giver sit bud på, hvordan VR kan hjælpe med at øge service i butikken. |
Hvordan kommer butikkerne i gang med AR/VR? | Sune Wolff giver sit bud på, hvad det kræver af butikkerne for at bruge AR/VR til produktfremvisning. |
AR/VR til personlig kontakt med kunderne | Sune og Daniel fortæller om, hvordan AR/VR kan hjælpe medarbejderne i forhold til den personlige service over for kunderne. |
Undervisningsforløb
Bliver din branche disruptet? |
3-4 lektioner |
Podcast
Disruption | Hans Eibe Sørensen, PhD og iværksætter, fortæller i samarbejde med flere undervisere om emnet disruption. |
AR og VR | I podcasten diskuterer 2 eksperter bl.a., hvilke anvendelsesmuligheder AR og VR har, og hvordan de ser fremtiden i forhold til teknologierne. |
Dokumentarfilm
Supermarkedets egne mærker (mitcfu.dk) |
Dokumentar fra 2017 De store supermarkedskæder laver flere og flere varer med egne mærker. Magasinet Penge undersøger, hvad butikskæderne får ud af at sælge de såkaldte private labels, og hvad kunderne får for pengene. Dokumentaren kan bidrage til de faglige mål om trends og sortiment. |
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.