Artikel

Samspil på legepladsen

Få viden om samspil og relationer på legepladsen og læs bl.a. om, hvordan legepladsen kan udfordre den pædagogiske rolle i dette temahæfte fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA).

Legepladsen er en central arena for børns udfoldelsesmuligheder og engagement i leg, og i danske dagtilbud bruger børnene en stor del af deres tid på legepladsen.

© EVA 2020

Forskning viser, at legepladsen har et stort pædagogisk potentiale.

I EVA TEMA-nummeret "Samspil på legepladsen" kan du fx læse om, hvordan vi med legepladsen kan skabe rum for samspil, nærvær og fordybelse og om, hvordan kan vi kan styrke børnenes samspil på legepladsen.

 

I denne udgave af EVA TEMA finder du følgende afsnit:

  • Indblik: ”Forskere: legepladsen kan blive et unikt rum for samspil og fordybelse”
  • Guide: 5 trin til at skabe stimulerende samspil på legepladsen
  • Case: ”Leder i Børnehuset Galaksen: Før var vi mere gårdvagter”
  • Dialogkort: Samspil på legepladsen

 

Find materialet

Find materialet på eva.dk

 

Kreditering

Materialet er udgivet af Danmarks Evalueringsinstitut i 2020.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.