Kom med til Danmarks Læringsfestival 2020

Danmarks Læringsfestival løber af stablen den 4. og 5. marts i Bella Center: Kom med til en faglig stærk konference og kæmpe udstilling.

Dagtilbud skal fremme børns trivsel, læring, udvikling og dannelse gennem trygge og pædagogiske læringsmiljøer, hvor legen er grundlæggende, og hvor der tages udgangspunkt i et børneperspektiv”.

Leg og dannelse er med den styrkede pædagogiske læreplan blevet helt centrale elementer i det pædagogiske arbejde – men hvordan hænger de sammen, og hvordan kan vi arbejde målrettet og bevidst med dem?

På Danmarks Læringsfestivals dagtilbudsspor inviterer vi praktikere og konsulenter til at hente inspiration fra både forskning og praksis om arbejdet med leg og dannelse i dagtilbud - og vi afslutter med bud på, hvordan digitale teknologier kan indgå i det pædagogiske arbejde med leg og dannelse.

Hør blandt andet Lars Geer Hammershøjs oplæg om, hvad dannelse er hos børn i dagtilbud og hvorfor legen er vigtig eller Lasse Stenmann Jørgensens om, hvor meget det som pædagogisk personale er hensigtsmæssig deltage i legen og hvorfor den er grundlæggende. Jari Due Jessen holder oplæg om, hvad der er på spil, når der leges og læres via digitale teknologier. Det er også muligt at få konkrete eksempler på, hvordan en daginstitution i Vallensbæk Kommune arbejder med at forankre digital teknologi i institutionen på en måde, hvor børnene bliver medskabere af deres eget digitale læringsmiljø.

Vel mødt! Vi glæder os til at se jer.

 

Læs mere om dagtilbud på Danmarks Læringsfestival

Se program for dagtilbudssporet

Siden er opdateret 10. februar 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - BY/NC/SA Navngivning / Ikkekommercielt / Del på samme vilkår. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/dk/.
Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme
Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.