Motivation, feedback og realkompetencevurdering

Både feedback og realkompetencevurdering hænger sammen med motivation og dermed med læreprocesserne i voksenundervisningen.

I voksenundervisning har motivation afgørende betydning for læreprocessen. Forskningen viser, at motivationen hænger sammen med den enkelte persons oplevelse af at blive anerkendt som en kompetent voksen, hvilket realkompetencevurderingen kan bidrage til. Desuden kan feedback bidrage til at skabe retning for undervisningen og giver kursisten forståelse af egen udvikling, trivsel og dannelse. 

Læs mere om motivation, feedback og realkompetencevurdering her.

Siden er opdateret 04. juli 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.