Søgeresultat 7 resultater - flitreret på: GRUNDSKOLE, Fransk, Artikel Områder (-) GRUNDSKOLE 7 Fag (-) Fransk 7 Tysk 2 Engelsk 1 Spansk - forsøgsvalgfag 1 Tema Indholdstype (-) Artikel 7 Funktionel grammatik i franskundervisningenArtiklen sætter fokus på sprogsyn. Artiklen præsenterer sprogforskeres udlægning af, hvad funktionel grammatik som begreb betyder for arbejdet med en integreret grammatikundervisning i fransk fra 5. klassetrin. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Feedback på mundtlighed i fransk - hvorfor og hvordan?Denne artikel sætter fokus på, hvorfor det er vigtigt at give feedback på elevernes mundtlige sprog i fransk og giver inspiration til, hvordan der kan gives motiverende, konstruktiv feedback og fremadrettet feedforward på elevernes mundtlige sprog. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Fagdialogkort til franskFagdialogkortene er et understøttende værktøj til lærere og vejledere. Kortene indeholder spørgsmål, der sætter fokus på, hvordan faghæftet kan anvendes til fælles refleksion om undervisningen i faget. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Flersprogethedsdidaktik i den tidlige franskundervisningDenne artikel ser nærmere på, hvordan anvendelse af elevers mangfoldige sproglige viden, sproglige nysgerrighed og sproglige opmærksomhed kan støtte op om deres tidlige læring af det franske sprog. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Feedback på skriftlighed i fransk - hvorfor og hvordan?Artiklen sætter fokus på, hvorfor det er vigtigt at give feedback på elevernes skriftlige sprog og inspiration til fortsat udvikling af en motiverende, konstruktiv og fremadrettet feedback. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Feedback i sprogfagene Denne artikel giver en introduktion til feedbackens rolle i fremmedsprogsundervisningen og kobler feedback til begrebet stilladsering. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Målsproget som undervisningsprogDenne artikel giver bud på, hvorfor sproglæreren skal bruge målsproget som et naturligt kommunikationsredskab fra første time, og hvordan der bedst kan kommunikeres på et sprog, som eleverne ikke kender. Fag: Fransk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel