Eksempel fra praksis

Evaluering af studieområdet og studieområdeprojektet 2021

Denne artikel sammenfatter resultaterne af en evaluering af studieområdet med fokus på SOP, som blev igangsat af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i december 2020. 

Hvordan oplever undervisere og elever på hhx sammenhængen og progressionen i studieområdet, og på hvilken måde klæder studieområdet eleverne på til studieområdeprojektet i 3.g? Er fordelingen af undervisningstid og fordybelsestid i SOP-forløbet hensigtsmæssig set fra både underviser- og elevsynspunkt, og hvordan fungerer SOP-undervisningen og –vejledningen på de enkelte skoler?

Det er nogle af de spørgsmål, artiklen forsøger at give svar på. Udgangspunktet er en evaluering foretaget i foråret 2021 med deltagelse af udvalgte skolers SO-koordinatorer og faggruppeledere, en række SOP-vejledere og SOP-censorer samt en stor gruppe hhx-elever

Kreditering

Marie Halvorsen, Ditte Bøgh Vindbjerg, Elsebeth Klæstrup Nielsen og Mette Kock Kruse Jensen

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.