Forskning og viden

Viden Om - Undersøgelsesbaseret undervisning i naturfag i grundskolen

Elevernes læring og motivation i en undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning er i fokus i denne Viden Om. Her kan du få bud fra forskning og praksis på, hvordan en undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning kan tage sig ud, hvis alle elevgrupper skal profitere af den.

© Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Materialer

I vidensnotatet her kan du læse forskningens bud på, hvordan en undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning kan tage sig ud i praksis, hvis eleverne skal profitere af den.

Vil du have inspiration til at komme i gang med eller udvikle din undersøgelsesbaserede undervisning i naturfag? Så se her.

Power Pointen præsenterer en række forskningspointer, der giver jer viden om undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning. Oplægget indeholder desuden en række øvelser, som giver anledning til, at I reflekterer over egen praksis og gør jer tanker om, hvordan I kan arbejde undersøgelsesbaseret i jeres undervisning.

Refleksionsark til lærerteams med afsæt i podcastserien 'Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning i grundskolen'.

Siden er opdateret 24. august 2021 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.