2016: Resultater fra evaluerings- og følgeforskningsprogram til folkeskolereformen

I 2016 er der offentliggjort en række rapporter, der giver en status for folkeskolereformen cirka to år efter reformens implementering. Forskningschef Andreas Rasch-Christensen beskriver i videoklip udvalgte resultater fra rapporterne.

Hovedesultater fra de første rapporter i evaluerings- og følgeforskningsprogrammet til folkeskolereformen 

© Børne- og Undervisningsministeriet

Om resultaterne v. Andreas Rasch-Christensen  (7:38 min.)

Forskningschef hos VIA UC, Andreas Rasch-Christensen, beskriver udvalgte resultater fra rapporterne i videoen ovenfor.

 

Om rapporterne 

Rapporterne analyserer og beskriver bl.a. kommuners og skolers samarbejde og styring, skoleledelse, skolebestyrelsernes arbejde, læreres og pædagogers beskrivelse af skoledagen og elevernes oplevelse af skoledagen.

Rapporterne er udarbejdet af SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, KORA (Det Nationale Institut for Kommuner og Regioners Analyse og Forskning) samt EVA (Danmarks Evalueringsinstitut).

 

Kreditering 

Notatet er udarbejdet Børne- og Undervisningsministeriet. 

Siden er opdateret 25. maj 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.