Artikel

Fire indsatser, der kan styrke elevernes faglige udvikling

Dette inspirationskatalog præsenterer fire indsatser til arbejdet med et fagligt løft samt et redskab, der kan guide skoleledelsen gennem prioriterings- og planlægningsprocessen.

Videoen præsenterer inspirationskataloget og det tilhørende materiale og forklarer, hvorfor det er vigtigt, at skoler sætter ind mod fagligt efterslæb efter nedlukning og nødundervisning.

© Børne- og Undervisningsministeriet

 

De fire indsatser

De fire indsatser, der beskrives i kataloget er: 

  • Co-teaching
  • Makkerlæring
  • Undervisning i små grupper
  • Intensive læringsforløb

Kataloget beskriver kendetegn, målgruppe, anvendelsesområder og implementeringsforudsætninger for hver indsats.

    Inspirationskataloget indeholder også et redskab, der kan understøtte prioritering og planlægning af indsatserne. 

     

    Understøttende materialer

    Til dette katalog er der også udarbejdet fire understøttende materialepakker, som er målrettet det pædagogiske personale. Pakkerne beskriver væsentlige pointer i forhold til tilrettelæggelse og gennemførsel af indsatsen samt eksempler fra praksis målrettet forskellige fag og klassetrin. Der er desuden udkommet en podcastserie med fire afsnit. Hvert afsnit går tæt på en skole, der har erfaringer med en af indsatserne.

    Find de understøttende materialer til de fire indsatser samt podcastserien her:

     

    Kreditering

    Inspirationskataloget og videoen er udarbejdet udarbejdet af Rambøll Management Consulting, Københavns Professionshøjskole og VIA University College for Børne- og Undervisningsministeriet.

     

     

     

    Siden er opdateret 31. maj 2021 af emu-redaktionen
    Rettigheder:

    Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
    Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.