Eksempel fra praksis

Leg og legepædagogik i vuggestuen

Det er af afgørende betydning for børns udvikling, trivsel, læring og dannelse at de knækker 'legekoden' og bliver i stand til selv at initiere lege, både alene og sammen med andre børn.

© Københavns Professionshøjskole

Filmens varighed: 11.04 min.

Filmen viser hvordan en vuggestue arbejder intentionelt med at understøtte børneinitierede lege gennem en bevidst legepædagogik, hvor den fysiske indretning og medarbejdernes legeforståelse og deres konkrete relationsarbejde understøtter og udvikler de små børns legeevne.

Bag om filmen

Filmen 'Leg og legepædagogik i vuggestuen' (2019) er en del af Visuel pædagogisk grundbog af Søren Smidt og Svend Rossen, Københavns Professionshøjskole. Alle film kan ses på emu Dagtilbud.

Siden er opdateret 02. december 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.