Eksempel fra praksis

Et inkluderende grundsyn i praksis

Hvor Børneinstitution Tornbjerg-Rosengård tidligere indrettede sig ud fra, hvad der var mest praktisk set ud fra et voksenperspektiv, har de i dag fokus på at skabe inkluderende læringsmiljøer med udgangspunkt i børneperspektiver.

Tre film viser, hvordan dagtilbud i praksis kan arbejde ud fra et inkluderende grundsyn.

Den første film udfolder tænkningen bag et inkluderende grundsyn. Den anden film viser, hvordan man kan organisere sig og tilrettelægge det daglige arbejde med udgangspunkt i dette grundsyn. Og i den tredje film ser vi, hvordan man kan udvikle fællesskaber og læringsrum i dagligdagen.

 

Film 1: Udvikling i fællesskaber (Youtube)

Filmens varighed: 30,21 min.

 

Film 2: Organisering og samarbejde (Youtube)

Filmens varighed: 31,28 min.

 

Film 3: Dagens forskellige læringsrum (Youtube)

Filmens varighed: 32,15 min.

 

Bag om filmene

De tre film er produceret i et samarbejde mellem Børneinstitution Tornbjerg-Rosengård, Odense Kommune og University College Lillebælt, 2015.

Siden er opdateret 23. juni 2021 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.