Arrangementer

Virtuel mini-konference: Når de små børns læringsmiljøer kan gøre den store forskel

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet afholdt den 3. oktober 2023 den årlige konference om dagtilbud af høj kvalitet med temaet: "Når de små børns læringsmiljøer kan gøre den store forskel."

For dem, der ikke havde mulighed for at deltage ved konferencen, tilbyder vi nu en kort virtuel konference med samme tema og med mulighed for at drøfte pointer på tværs af deltagere.

På den virtuelle mini-konference vil der være videooplæg fra professor Mette Væver om ”Relationskompetencer i det pædagogiske møde med de mindste børn” og oplæg fra Styrelsen for Undervisning og Kvalitet med aktuel information fra ministeriet og indblik i viden og erfaringer fra udvalgte temamøder på konferencen.

 

Målgruppe

Målgruppen er pædagogiske ledere og personale, konsulenter og chefer på dagtilbudsområdet.

 

Om temaet

Den pædagogiske kvalitet af de 0-2 åriges læringsmiljøer er betydningsfuld - ikke mindst for børn i udsatte positioner.

Dagtilbud af høj kvalitet kan udgøre en beskyttende faktor i børns liv og kan give gode betingelser for alle børns trivsel, læring, udvikling og dannelse.

Men hvilke veje kan vi gå, når vi ser behov for at styrke viden og handlekompetencer i den pædagogiske praksis?

 

Praktisk information

  • Tid og sted: Den virtuelle mini-konference afholdes den 4. december 2023 fra kl. 12:50-15:30 på Zoom.
     
  • Pris: Det er gratis at deltage.

Vi har plads til op til 100 deltagere.

 

Sådan tilmelder du dig

Du kan tilmelde dig her (åbner i Conference Manager)

Der er tilmeldingsfrist den 27. november 2023.

Siden er opdateret 14. november 2023 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.